Saturday 19 March 2011

atmosfer cinta

hari ini ketika aku jatuh sakit,aku merenung dan mendapat satu kata bijak yang akan kujalin menjadi sebuah puisi

banyak orang mengagumimu,tak satu pun yang datang padamu
banyak orang yang mencintaimu
tak satu pun datang padamu

sebab kehadiran terlukiskan lewat emosi jiwa
senyuman,kata-kata semangat,dan cinta
mereka sadar kekuatan cintalah yang membuat mereka bertahan

banyak musuh yang mencintaiku
banyak musuh yang mengagumiku
walau mereka mencibir,namun dihati kecil mereka
mereka ingin nyatakan cinta

aku akan mengubah segalanya dengan cinta dan Kasih
aku akan merombak segalanya dengan kasih dan sayang
aku akan menanam segalanya dengan air mata dan cinta

aku tidak mengubah dunia ini
aku hanya menebarkan atmosfer cinta
pada musuh yang memerlukan cinta dan kasih sayang

No comments:

Post a Comment